Kā mēneša laikā pielāgoties divreiz lielākam sūtījumu apjomam?

Kamēr daudzās nozarēs bizness ir apsīcis, e-komercijas lauciņš šobrīd mutuļo ar pilnu sparu. To izjūt arī Baltijā lielākais pakomātu uzņēmums Omniva, kuram sūtījumu skaits Latvijā martā audzis par 56 %. Tomēr Omniva komandai ātri izdevies kāpināt savu jaudu, palīgā saucot gan robotu, gan rūķus.

Digitālajā pasaulē peld kā zivis ūdenī

Ruta pati ir patiesi pārsteigta, cik viegli jau ar pirmo dienu Omniva darbiniekiem ir izdevies pāriet uz attālinātu darbu. Lielu lomu spēlējis tas, ka Omniva komandā kustīgi un veikli ir ne tikai kurjeri, bet arī biroja darbinieki, kam ātri patīk apgūt arī jaunus rīkus digitālajā pasaulē.

Šobrīd Microsoft Teams sarunām ar pārējiem kolēģiem izmanto pat kurjeri, kam programma instalēta telefonos. Microsoft Teams kļuvusi par Omniva digitālo pulcēšanās vietu, kur apspriest gan darba lietas, gan apmainīties ar viedokļiem par aktuālajām ziņām vai vienkārši kopā pajokot un pasmieties. “Lai gan strādājam attālināti, esam viens otram kļuvuši daudz tuvāki,“ komandas vienotību akcentē Ruta.

E-komercija piedzīvo ziedu laikus

Sūtījumu apjoms uz pakomātiem būtiski palielinājies tāpēc, ka šobrīd kā sēnes pēc lietus aug aizvien jauni e-veikali, kuriem bez sūtījumu piegādes neiztikt. Uzņēmēji saprot, ka ir jāpārceļas uz digitālo vidi, lai spētu tikt līdzi izmaiņām tirgū. Un Ruta slavē, ka Latvijas uzņēmumiem tas padodas ātros tempos.

Turklāt Omniva piedāvā arī vairākus digitālos risinājumus, kas uzņēmējiem atvieglo e-veikala izveidi. Piemēram, pieslēdzot e-veikalam Omniva Checkout, uzņēmējs uzreiz iegūst gan ērtu norēķinu, gan sūtījumu pieteikšanas rīku. Katram pašam nav jāslēdz līgumi ar dažādām bankām, bet tikai ar Omniva, kura piedāvā visus aktuālos maksājumu veidus. 

“Šobrīd piedzīvojam reālu digitālo būstu. Gan uzņēmumi neticamos ātrumos pielāgojas digitālajai videi, gan mainās arī cilvēku paradumi. Viņi aizvien vairāk saprot un izmanto interneta iepirkšanās ērtumu,” tā pārmaiņas skaidro Ruta.

Komandai pievienojas neparasti palīgi

Lai 350 000 sūtījumus laikus un precīzi nogādātu saņēmējiem, Omniva paplašinājusi savu komandu. Turklāt noliktavā nupat sācis rosīties robots, kas palīdz ar sūtījumu iesaiņošanu. Pašlaik jaunā kolēģa prasmes un spējas vēl tiek testētas, tomēr jau tagad ir skaidrs, ka viņš ir labs palīgs Omniva darbiniekiem.

Uzņēmumam izdodas arī ar pievilcīgām akcijām veicināt un apbalvot tos cilvēkus, kas ātri savus sūtījumus izņem, lai atbrīvotu vietu jaunām paciņām. Tomēr, kad visvairāk noslogotie pakomāti ir pilni, talkā nāk Omniva rūķi. Tā uzņēmums nodēvējis tos Omniva darbiniekus, kuri, bruņojušies ar aizsarglīdzekļiem, stāv pie pakomātiem un izdala cilvēkiem sūtījumus, lai visi pēc iespējas laicīgāk tiktu pie kārotajām lietām.

Jauns trends – mēbeļu iegāde internetā

Tā kā Omniva darbojas visā Baltijā, Ruta apliecina, ka iepirkšanās internetā uzplaukst visās trīs valstīs. Tomēr interesants trends ir attīstījies tieši Igaunijā, kur cilvēki aizvien vairāk internetā iegādājas mēbeles. Un Omniva Igaunijas kolēģi sparīgi nodarbojas ar lielgabarīta paku piegādi.

Kopumā visās trīs valstīs auguši gan sūtījumu apjomi, gan izmēri. Arī Latvijā populārākās ir tieši M un L izmēra pakomātu kastītes. Cilvēki, mainoties sezonai, pasūta gan jaunus apģērbus, gan apavus. Daudzi internetā iegādājas arī mājsaimniecības lietas.

Mācies biznesu arī YouTube

“Tagad internetā var apgūt gan to, kā mājās griezt matus, gan to, kā veiksmīgi veidot biznesu. Tāpēc iesaku ikvienam nebaidīties no izaicinājumiem, bet drīzāk iedvesmoties no citu stāstiem un iepazīties ar Tips & Tricks, kā veidot savu biznesu un e-veikalu kaut vai no YouTube,” tā Ruta aicina ikvienu, kam ir ideja, nebaidīties un attīstīt savas iemaņas e-komercijā. 

Aizraujoši būs sekot līdzi gan tam, kādi būs e-komercijas attīstības tempi pēc ārkārtas situācijas, gan tam, vai Omniva pašreizējo apjomu noturēs?! Nākotne rādīs, vai šī ir īslaicīga pakomātu slavas stunda, vai ilglaicīgs uzvaras gājiens.

Saistītie rīki

  • Microsoft Teams

Sīkdatņu izmantošana

Šajā tīmekļa vietnē var tikt izmantotas šādas sīkdatnes.

  • Tehniskās sīkdatnes jeb obligāti nepieciešamās sīkdatnes ļauj Tev brīvi apmeklēt un pārlūkot tīmekļa vietni un izmantot tās piedāvātās iespējas, tajā skaitā iegūt informāciju par pakalpojumiem un iegādāties tos, bet mēs varēsim izpildīt Tavus iniciētos pieprasījumus. Tīmekļa vietne atcerēsies, kādām sīkdatnēm esi piekritis. Lasīt vairāk
  • Analītiskās sīkdatnes apkopo informāciju, kā Tu lieto tīmekļa vietni, konstatē biežāk apmeklētās sadaļas, ieskaitot saturu, kuru Tu izvēlies, pārlūkojot vietni. Informācija tiek lietota analīzes nolūkos apkopotā veidā. Var tikt izmantotas trešo personu sīkdatnes, piemēram, Google Analytics. Lasīt vairāk

Nospiežot “Saglabāt izmaiņas”, Tu apstiprini, ka esi iepazinies ar informāciju par sīkdatnēm un to izmantošanas mērķiem, kā arī savu izvēli konkrētu sīkdatņu izvietošanai. Ja vēlāk pārdomāsi, varēsi mainīt savu izvēli sadaļā “Sīkdatņu iestatījumi”.